1 Eylül 2008 Pazartesi

once

Etkilendiğim filmleri yazmaya devam ediyorum. Once, ev arkadaşımın tavsiyesiyle izlediğim son derece düşük bir bütçeyle -150 bin euro- 2006'da çekilmiş bir İrlanda filmi. Bence sırrı da tam bu noktada: son derece yalın ve gerçekçi. Sanırım if 2008'de de gösterilmiş ama izlemeyenlerin eksik kalacaklarını hissettirecek kadar da güçlü bir film. Ben de blog'umda yazmasam kendimi eksik hissedecektim.

Amatör olarak müzikle uğraşan iki insanın tanışması, albüm yapma çabaları ve bu süreçte aralarındaki yakınlaşmayı son derece sade bir dille anlatıyor. En vurucu noktası da hiç kendini belli etmeden ve izleyiciyi kasmadan müzikal tadını sonuna kadar yansıtması. Zaten başrol oyuncuları Glen Hansard ve Marketa Irglova da hayatlarını müzisyen olarak idame ettiriyorlarmış ve rivayete göre de beraberlermiş. Hatta filmin yönetmeninin de grup arkadaşları olduğunu düşündüğümüzde filmin aslında başlarından geçenleri anlattığını hissetmek zor değil.

Film biter bitmez, insanda filmi tekrar izleme, bir an önce filmin soundtrack'ini edinme ve de Dublin'e gidip arka mahallelerde dolaşma hissiyatını uyandırıyor.

Filmin tagline'ı -ucuz bir romantik komedi olduğu izlenimi bırakmasın lütfen.

-How often do you find the right person?
-Once.

3 yorum:

Çimen dedi ki...

Film bende de var, henüz izleyemedim ama ilk fırsatta!! :)
Soundtrack'inde Falling Slowly diye bir şarkı var, aylar önce ilk dinlediğimde çok hoşuma gitmişti, filmden de öyle haberdar oldum.

emre dedi ki...

Filmin soundtrack'i benim gibi müzikle yakından ilgilenmeyen birini bile etkilediğine göre müthiş olmalı diye düşünüyorum. Bir de tavsiye, filmi izlemeden soundtrack'i dinlemek hayırlı olmayabilir:)

Çimen dedi ki...

Peki :) zaten sadece o şarkıyı biliyorum. Gerisini izledikten sonra edinirim o halde.