6 Mart 2009 Cuma

kediler ve feysbuk

Mart ayının gelmesiyle birlikte etrafta bağırarak dolaşan kedi sayısında beklenen bir artış var. Geçen gün ofiste çalışırken garip sesler çıkarmasıyla beni çalışmamdan alıkoyan kedi ile Ortaköy sahilinde iş üstünde yakaladığım iki kediyi aynı gün içerisinde görmem bana Mart ayının geldiğini hatırlattı. Son yazılarımı Ocak başında yazdığım düşünülürse epey yoğun ve farkında olmadan geçen aylar oldu Ocak ve Şubat. Kedilerin böyle bir işlevi olabileceği aklıma gelmezdi. 

Bir teoriye göre, kedilerin Mart ayında çiftleşmesi tamamen hava durumuyla ilgiliymiş. Çiftleşen kediler, yavru kedilerin doğum tarihlerini, onların hayatta kalma şanslarını arttıracak şekilde sıcak havalara denk getirmeye çalışıyormuş. Wikipedia'nın kedilerin hamilelik sürecinin 63-65 gün sürdüğünü söylediğini düşünürsek bu teori tutarsız görünmüyor. Ne var ki, tam da bu nedenle, kedilerin Mart ayında çiftleşmesi genel-geçer bir bilgi değil. Yani yerkürenin güneyinde (ekvator çizgisinin güneyi de denilebilir) kediler muhtemelen eylül ayında azgınlaşıyor. 

Ve yine farkettim ki, Mart ayında feysbuk aktivitesinde inanılmaz bir azalma var. İnsanlar daha az video gönderiyor, birbirlerinin durumlarına daha az yorum yapıyor ve ayrılıyor-birleşiyor. 

İki olay arasında nasıl bir ilişki olabilir?

İmdadıma İstatistik derslerinin en temel klişesi yetişiyor: İki değişken arasındaki ilişki aralarında bir nedensellik olduğunu göstermez. 

Yine de kıllanmadım değil...

3 yorum:

seyhanim dedi ki...

Merhaba;

Kuzenimin dükkanına geldim iş çıkışı ve dükkanın karşısındaki dükkanda yavru kediler olduğunu söyledi..beraberce sevmeye gittik..ordan kedilerin neden özellikle mart ayında şeyaptıkları aklımıza geldi..:Pİlla bulacazyaa bi bakalım dedik googlee amcaa neler yazmış bunun hakkında ..derken senin bloklarını gördük..ilginç komik ve hoş yazılar yazmışsın sıkılmadan beraberce okuduk:))özelliklee hanıma bi sorıyımdaa baya güldükk..sen bizi güldürdün Allah ta seni güldürsün ne diyimm...hoş günler:))

seyhan - bediş

emre dedi ki...

teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. sizi bi nebze güldürebildiysem ne mutlu bana. uzun zamandır yazmaya fırsat bulamıyorum ama burayı hem biraz içimi dökmek hem de kafama takılanları yakın arkadaşlarımla paylaşmak için kullanıyorum. beni tanımayan insanları da birşeyler bulabilmesi beni çok sevindirdi.

Adsız dedi ki...

Bu blogda sadece ''kediler ve feysbuk'' mu var? Ben aradım başka bişey bulamadım. Tek bilgiyle yetinemiyorum,bu bloğu sevdim daha çok bilgi olursa çok daha sevinirim.Sevgilerimle...